تعبیر خواب حرف ط
طیلسان

ردائی که قاضیان وخطیبان وعربها بر دوش اندازند

محمد بن سیرین گوید :

دیدن طیلسان، دلیل جاه و بزرگی است. اگر بیند که طیلسان پاکیزه داشت، دلیل است که با خلق سخاوت کند.

ابراهیم کرمانی گوید :

اگر بیند که طیلسان او بسوخت، دلیل که از او عزیزی بمیرد. اگر بیند که طیلسان او جون طیلسان پادشاه شد، دلیل مصیبت بود.

حضرت دانیال گوید :

دیدن طیلسان به خواب، دلیل امانت است و قوت دین. اگر بیند که طیلسان پاکیزه داشت، دلیل که دیدنش قوت بود و توفیق یابد در امانت گذاردن. اگر طیلسان چرکین بیند، تاویل به خلاف این است و دیدن طیلسان، دلیل فرزند است. اگر طیلسان خود را سفید بیند، دلیل بر فرزند مصلح کند. اگر سرخ بیند، دلیل که فرزندش معاشر بود. اگر سیاه بود و بیننده عالم است، فرزند او قاضی یا خطیب گردد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

دیدن طیلسان در خواب بر ده وجه است.

اول: عز و مرتبه (عزت و سربلندی).

دوم: جاه و منزلت.

سوم: ولایت وفرمان روائی.

چهارم: فرزند.

پنجم: دولت وکامرانی.

ششم: بزرگی و بزرگواری.

هفتم: مال.

هشتم: علم.

نهم: دین.

دهم: شمشیر.
طهارت

یوسف نبی علیه السلام گوید :

دیدن طهارت کردن از غم بیرون آید

طویله

آنلی بیتون میگوید :

اگر خواب ببینید طویله ای پراز غله است و حیواناتی فربه و آمادة ذبح در طویله مشغول چرا ، علامت پیروزی بزرگی در زندگی است و اگر طویله را تهی از حیوانات و غله ببینید ، تعبیری درست بر خلاف آنچه گفته شد دارد .



طوق

اگر در خواب بیند که طوقی در گردن داشت از زر یا سیم، دلیل که به قدر و قیمت آن ولایت یابد و انصاف نگهدارد. اگر طوق را آهنین دید، دلیل بر فساد دین است.

ابراهیم کرمانی گوید :

اگر بیند که طوق درگردن داشت، دلیل است که دعوی به دروغ گوید.

جابر مغربی گوید :

اگر درخواب طوق زرین بیند، دلیل بر ولایت است. اگر مسین یا آهنین باشد، دلیل که با کسی خصومت کند.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

دیدن طوق درخواب بر سه وجه است.

اول: حج گذاردن( به حج خانه خدا رفتن).

دوم: ولایت یافتن ( به فرمانروایى رسیدن).

سوم: خصومت و اهانت کردن و غلام و کنیزک ( مرافعه و خصومت کردن).

اگر در خواب بیند که طوق درگردن داشت، دلیل است از پادشاه مال یابد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

در زمان ما طوق وغل به صور شناخته شده قدیمی متداول و موجود نیست طوق هم می تواند گردن بند باشد و هم النگو. اعراب از نوعی طوق استفاده می کنند که به مچ پا می آویزند و آن را خلخال می نامند. داشتن خلخال در خواب نشانه آن است که دارنده آن مجبور می شود جائی که دوست ندارد بماند و به زبان دیگر مجبور به اقامت می شود که هم از اقامت اجباری ناخشنود می شود و هم محلی را که باید در آن جا بماند دوست نمی دارد.دختر زیبائی در خواب دید که خلخال سنگینی از طلا به پای دارد که به وقت راه رفتن حلقه های زرین روی هم می خورند و صدا ایجاد می کنند و او سنگینی آن همه طلا را احساس می نماید. تعبیر خواب او همان است که در بالا گفته شد. آن دختر زیبا چند ماه بعد با مردی ازدواج کرد که سی و هشت سال از خودش بزرگتر بود و همراه شوهرش به شهری در حاشیه کویر مرکزی رفت. دختر نمی خواست به همسری او در آید ولی مرد ثروتمند با پول هم دختر را راضی کرد و هم پدر و مادر و برادران دختر را خرید. به هر حال مرد همسرش را برد به شهری در حاشیه کویر مرکزی کشور که حشرات گزنده و مارهای خطرناک سمی بسیار داشت. دختر در نامه های خود می نوشت (شب ها مجبورم روی تختخواب درون پشه بند بخوابم در حالی که پایه های تختخواب را از بیم مار و رطیل و عقرب در آب قرار می دهند) ملاحظه کنید تعبیر باخواب چقدر تطبیق داشت چرا که دختر هم از زندگی با آن مرد ناراضی بود و هم از اقامت در آن شهر که هر دو ارتباط داشت به پا و طوق که دایره ای مسدود بود.تعبیر داشتن طوق پا یا خلخال همان است که گفته شد ولی النگو تعهد است. چنانچه در خواب ببینید النگوئی به دست دارید یا النگوهائی به دست شما وجود دارد نسبت به کسی یا چیزی تعهد می پذیرید یا دین دارید که ادا نکرده اید یا اخلاقا مدیون هستید. دیدن النگو در خواب برای مردان خوب نیست و تعبیری که گفته شد برای زنان صادق است. داشتن گردن بند انقیاد و اطاعت را می رساند و چنانچه زنی ببیند که گردن بندی از طلا به گردن دارد مجبور به اطاعت از کسی می شود که آن گردن بند را به او هدیه داده.اگر از آهن باشد تعبیر شدید تر است و تالم و تکدر بیشتری به وجود می آود.

طوطی

محمد بن سیرین گوید :

دیدن طوطی، دلیل فرزند و غلام بود. اگر بیند طوطی از دست او بپرید، دلیل که فرزندش سفر کند. اگر بیند که طوطی با وی سخن گفت، دلیل که کاری کند که مردم را از آن عجب آید. طوطی ماده درخواب، دلیل بر دختر دوشیزه کند و طوطی نر، دلیل بر مردی پاکدل یا غلامی پارسا باشد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

دیدن طوطی درخواب بر سه وجه باشد.

اول: فرزند.

دوم: دختری دوشیزه.

سوم: شاگردی جلد و زرنگ و چابک.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

طوطی در خواب های ما شخصی است وراج، پر حرف، مکرر گو و در عین حال بدیع و ظریف وسرگرم کننده چنین شخصی اگر دارای حسن نیت باشد می تواند انسان را خوش دل و شاد نگه دارد و اگرطینتی ناپاک داشته باشد فتنه انگیز و مزاحم وخطر آفرین می شود. معبران کهن نوشته اندطوطی غلام وفرزند غلام است و چنانچه ببینید که طوطی ازدست شما گریخت فرزند غلام شما می گریزد یا فرزند خودتان به سفر می رود. اگر در خواب ببینید که طوطی خوش رنگ و سخن گوئی در قفس دارید یا مصاحبی سرگرم کننده می یابید یا خوتان در شرایطی قرار می گیرید که جرات ابراز عقیده پیدا نمی کنید و مجبور می شوید آن چه رئیس شما یا آمر و فرمانده شما می گوید تایید و تکرار کنید. اگر چه خلاف میل شما و مخالف عقل سلیم باشد.اگر در خواب ببینید که کسی طوطی برای شما هدیه آورد مهمانی برای شما می رسد که با توصیفی که در آغاز کردم هم می تواند عزیز و گرامی باشد و هم مزاحم و رنج افزا. اگر خودتان به کسی طوطی بدهید دو حال دارد. اگر آن طوطی را دوست داشته باشید به گیرنده طوطی آزار می رسانید و او را ملول می کنید و می رنجانید ولی اگر آن طوطی را دوست نداشته باشید به او محبت می کنید و خدمتی در حق او انجام می دهید.گرفتن طوطی به عنوان هدیه نشان دریافت سوغاتی راه دور است. چنانچه ببینید کسی یک طوطی به شما هدیه داد سوغاتی دریافت می کنید که از دیار دور فرستاده شده و برای شما هم تعجب و حیرت می آوردو هم شادی. روی هم رفته دیدن طوطی در خواب بد نیست و هر چه خوش نقش و نگار تر باشد بهتر است.

یوسف نبی علیه السلام گوید :

دیدن فاخته وقمری وطوطی مرد شایسته بود

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ اگر خواب ببینید طوطی ها تندتند حرف می زنند ، علامت آن است که کارهایی بیهوده و بی ثمر خواهید کرد. و دوستان به بد گویی کشیده خواهند شد .

۲ـ دیدن طوطی ها در مکانهای طبیعی خود ، نشانة صلح میان افراد خانواده و خاتمه دعواها و مشاجرات بین آنهاست .

۳ـ اگر دختری خواب ببیند طوطی دارد ، نشانة آن است که نامزدش معتقد است او زنی ستیزه جو است .

۴ـ اگر خواب ببینید سعی می کنید به طوطی حرف زدن بیاموزید ، نشانة آن است که در مسایل خصوصی خود دچار مشکلی خواهید شد .

۵ـ دیدن طوطی در خواب ، نشانة تنها ماندن در محیط اجتماعی است .



صفحه قبل 1 صفحه بعد